Μπανάνα…. το πιο παρεξηγημένο φρούτο

Οι θερμίδες της φτάνουν τις 105 σε μια μετρίου μεγέθους, δηλαδή πολύ λιγότερες από κάποιο γλύκισμα. Ακόμη, είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, μας παρέχει βιταμίνες Α, Β, C, Ε, κάλιο, σίδηρο, ασβέστιο, σελήνιο, ψευδάργυρο, μαγνήσιο, μαγγάνιο και φώσφορο

Ωστόσο, αρκετές μελέτες έχουν δείξει ότι, όταν οι μπανάνες ωριμάζουν, χάνουν ένα μέρος των βιταμινών και των μετάλλων τους.
Από την άλλη πλευρά, μια πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι, όταν μια μπανάνα ωριμάζει, παράγει επίσης διάφορες αντιοξειδωτικές και αντικαρκινικές ουσίες που μπορούν να ωφελήσουν με πολλούς τρόπους τον οργανισμό μας. Όταν μια μπανάνα είναι εντελώς κίτρινη και έχει σκούρες κηλίδες, παράγει μια ουσία που ονομάζεται TNF (παράγοντας νέκρωσης όγκων), η οποία έχει την ικανότητα να πολεμά τα κακοήθη κυτταρα!

Οι πολύ ώριμες μπανάνες είναι πλούσιες σε σάκχαρα γι’ αυτό είναι καλύτερο να αποφεύγεται η συχνή τους κατανάλωση από διαβητικούς (ρωτήστε τον γιατρό σας)

Για όσους αθλούνται συστηματικά οι μπανάνες μπορεί να είναι πιο αποτελεσματικές από τα αθλητικά ποτά. Σε μια μελέτη που συμμετείχαν αθλητές ποδηλασίας μεγάλων αποστάσεων βρέθηκε ότι οι αθλητές που έπιναν κάποιο από τα γνωστά αθλητικά ποτά κάθε 15 λεπτά είχαν την ίδια αποτελεσματικότητα (στην απόδοση και τη φυσιολογία) με τους αθλητές που λάμβαναν μπανάνα και νερό. Αλλά η σεροτονίνη και η ντοπαμίνη της μπανάνας βελτίωσαν την αντιοξειδωτική ικανότητα των αθλητών και μείωσαν περισσότερο το οξειδωτικό στρες, βελτιώνοντας συνολικά τις επιδόσεις των αθλητών.

DK